DIY | How to: Schriften makkelijk labelen of organiseren.


Het is weer zover, voor de meeste mensen is de school weer begonnen. Met een zwaarbeladen tas op je rug zoek naar je lokaal als brugpieper. Daar hoor ik dus bij. Of gewoon naar de basisschool.. Meestal ben je in de vakantie al bezig met uitpakken van boeken of labelen. Nu hoef je perse naar de winkel etiketjes te kopen. Je kan het ook makkelijk zelf doen. Vandaag laat ik zien hoe.

Je hebt nodig: Een pen, papier, een schaar en plakband.


Het eerste waar je mee begint is het uitknippen van rechthoekjes of vierkantjes (wat voor jou schrift gunstig is). Ik heb hier voor gekleurd papier gebruikt. Dan schrijf je de namen van de vakken of tabbladen op. 


Je duwt het papier met de voorkant met de voorkant tegen het plakband aan. Dit knip je af. Zorg dat je bij beiden kanten ongeveer even veel plakband vrij laat.


VoilĂ , je bent klaar! Een hele simpele, vind ik zelf handig manier om bijvoorbeeld je tabbladen te labelen of te organiseren. Voor op je schrift knip je het waarschijnlijk groter. Mocht je dit onnodig vinden dan kan je ook gewoon ergens labels kopen, blanco cadeaustickers. Een lettertang kan ook handig zijn! 

Lots of love! 

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een superhandig idee, dat ik daar nooit aan gedacht heb! Wat spannend ook dat je naar de middelbare gaat, heel veel succes en maak er een leuk eerste jaar van. :)

    BeantwoordenVerwijderen