Mijn haar lang laten groeien en hoe ik het in een staart doe.



Ik heb het vroeger heel vaak moet aanhoren van vriendinnen of klasgenoten, De vraag: "Waarom laat je je haar niet een keer lang groeien" Ik heb het een geprobeerd met het gevolg dat mijn haar begeven moment niet mee in toon te houden was. Het zat gewoon niet lekker. Tot op de dag vandaag heb ik toch weer geprobeerd. En eigenlijk zit best wel leuk. Je kan er een stuk meer mee dan met kort haar. Ook is dat van mij dan nu nog niet heel erg lang. Ik heb het idee dat als je het gewoon goed kamt en goed draagt het best leuk is!

Zo probeerde ik laatst een staart te maken. Tot mijn verbazing lukt dit eindelijk en was het resultaat niet eens zo slecht. Vandaag laat ik zien hoe ik een staart maak! Jawel, met kort haar ;)


De dingen die ik hiervoor gebruikte is eigenlijk gewoon hetzelfde als voor lang haar. Alleen heb je van sommige dingen misschien meer nodig. Ik had zeker wel 3 of 4 schuifspeldjes nodig. Om alle plukken een beetje vast te zetten. Droogshampoo kan ook handig zijn voor als je haar wat vetter is.


En niet te vergeten een elastiekje. Een weetje tussendoor dit elastiekje heb ik al sinds mijn kindertijd ik heb hem alleen nooit gebruikt. Gek, he? Dat je sommige dingen gewoon zo lang kan bewaren.   Je kan ook ook een woezel gebruiken maar ik vind deze elastiekjes over het algemeen ietsje fijner omdat je niet van die rullen krijgt. Wel zit elastiekje iets strakker en minder uitrekbaar. Maar daardoor wel steviger!


 Ik begon het kammen van mijn haar. Dit deed ik met een dit schattige uitklapbare kammetje met spiegel van de trekpleister. Ik kam het zo dat al mijn haar uit mijn gezicht is.

Dan komt ook gelijk het moeilijkste. Nu moet je je haar zien omhoog te krijgen. Met lang haar is dit in principe niet zo'n probleem. Alleen met kort haar als ik gaat dat niet zo makkelijk. Wat ik dan probeer is boven op mijn haar een kleine staart te maken, een begin. Al het andere haar breng ik naar boven.



Als dat niet lukt dan kan je haar naar voren laten vallen en vanaf daar een staart proberen te vormen. Dit zorgt er ook voor dat er minder bobbels of plukken uitsteken. (Charmante foto maar niet heus) Maar goed ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.


Dan hou je met je ene hand je staat vast en dan doe je er een elastiekje om heen. Probeer zoveel mogelijk kleine babyhaartjes of loszittende plukken mee te nemen. Zo hoef je minder schuifspeldjes te gebruiken. En voilĂ  daar is je staart!

Die van mij is niet heel erg hoog omdat mijn haar nogal stugge kant was. Wat bij stug haar kan helpen is om je haar eerst wat vochtig te maken en het dan een beetje te laten drogen en het vervolgens goed uit te kammen tot het glad is. Je kan het ook fonhen. Maar daardoor krijg je weer een beetje dat stugge effect.


En nog even een close up! Hopelijk vond je het leuk en heb je hier wat aan gehad! Zo zie je maar! Je haar hoeft niet altijd super lang zijn om een goede staart te maken. Misschien is het jullie opgevallen maar het licht op sommige foto's is een beetje raar. Hier kwam ik pas achter bij het uploaden. Sorry hiervoor!

Liefs, 

4 opmerkingen:

  1. Zeer handig voor mensen met kort haar! Heb je goed uitgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit had voor mij 3 jaar geleden erg handig geweest haha, toen had ik ook erg kort haar! Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf heb ik geen kort haar, maar toch handig artikel!

    Liefs,
    Eva ♥

    BeantwoordenVerwijderen