Girlstalk: Jezelf durven zijn.


Kennen jullie die kletsartikelen nog die ik weleens postte? Die artikels waarin ik er op los kakelde over van alles en nog wat? Dat kan je enigzins vergelijken met deze artikelen maar dan een tikje sireuser. Vandaag ga ik het hebben over mijn ervaringen tips en tricks en advies op het gebied van jezelf zijn.

Als je het hebt over jezelf heb je over heel veel dingen. Smaak, hobbies, interesses. Het hoort allemaal bij jou. Niet iedereen deelt die passie en daardoor krijg je vaak ruzie, disscussies of opstootjes.  Mensen raken dingen af, geven er  negatief commentaar op. 

Soms hebben  die dan gewoon niet in de gaten wat voor impact dat heeft op een bepaald persoon. Het kan er tot leiden dat je onzeker wordt. 

Maar hoe zorg je dat niet wordt? Hoe kan jezelf zijn als je door al die spottende reacties niet eens meer weet wat je wel en niet wil doen?  

Het begint natuurlijk met je er niks van aantrekken maar dat lukt je niet zomaar. Je moet stapje voor stapje proberen. Besteed er geen aandacht aan, laat het varen. Elke keer als mensen een negatieve opmerking maken, ga er niet op in. Jij bepaalt zelf wat je wil, of wat je aan doet. 

Niet alles wat mensen zeggen is altijd negatief. Als iemand op een eerlijke maar positieve manier zijn mening geeft. Is het op dat moment misschien handiger om te vragen waarom diegene dat vind. Zo voel jij niet gelijk aangevallen en kan je er misschien wel wat mee doen. Er zit in verschil in een reactie of comentaar. Als mensen negatief zonder reden je zomaar afraken is dat met bepaalde reden. Dit kan bijvoorbeeld door je onzeker te laten voelen, of omdat ze boos zijn. Even later merken hoeveel pijn ik je wel kan doen. Diegene is het allang vergeten terwel jij er maar over piekert! 

 Vergeet de negatieve reacties of comentaar. En bepaal zelf of je er aandacht  aan besteed of  niet. Als iemand het echt goed met je voor heeft kan het ook op een nette en aardige manier brengen. Jij bent wie je bent! Jij bent bezonder jij bent uniek! Jij bent jij!

Dit was het eerste Girlstalk artikel. Voor mij was dit toch wel even moeilijk om zo serieus mogelijk over een onderwerp te schrijven. Maar dat neemt niet weg dat ik het zeker leuk vind om te doen.. Ik kan me even lekker uitleven op een  bepaald onderwerp waar ik het zelf ook weleens moeilijk mee heb. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Het is beetje lang geworden maar ik wou het even duidelijk overbrengen.

Ik zou het erg waarderen als je achter laat wat jij van dit artikel vond. Je mag gerust eerlijk zijn! Dat waardeer ik juist :)

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het een zo'n origineel artikel <3. I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een tip: Het is serieus, niet sirieus. (: Ik zeg het even zodat je dat weet. Dat is dus 'kritiek' om je te helpen! Zo, dat past goed bij het artikel, haha. Prachtig geschreven! <3 Vooral dat piekeren, daar heb ik het moeilijk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geschreven! En je hebt echt gelijk, meestal zit je ergens zelf meer over in dan de ander. En soms is kritiek inderdaad juist heel handig, het is maar net hoe je het bekijkt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een mooi artikel, zf schrijf ik er ook regelmatig over omdat het best vaak voorkomt en het echt belangrijk is dat je zelverzekerder bent en dat je gewoon jezelf mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen